Re: Film Award-Seasons
Verfasst: Di 16. Mär 2021, 17:38
Ohja, das ist ziemlich nice
Musik im Herzen, Dosenbier im Arm und kilogrammweise Liebe.
https://www.festival-community.net/
Very nice, danke!defpro hat geschrieben: ↑Di 16. Mär 2021, 17:19Ich musste gerade in einem Meeting etwas Zeit überbrücken und habe daher mal eine Aufstellung gebastelt, welche Oscar-Nominierten aus diesem Jahr auf welchen Streaming-Diensten verfügbar sind. Aufgrund der geschlossenen Kinos ist der Anteil an dort verfügbaren Streaming-Titeln in diesem Jahr besonders hoch. Vielleicht ist ja für den einen oder anderen was Interessantes dabei Bei Fehlern bitte melden.
Bei Sky heißt es, dieser wird 28 Tage nach Kinostart gezeigt. Was das unter diesen Umständen heißt, frage ich mich auch, aber ich hoffe, der kommt bald.
habe auf die schnelle mal die gewinner fett markiertdefpro hat geschrieben: ↑Di 16. Mär 2021, 17:19Ich musste gerade in einem Meeting etwas Zeit überbrücken und habe daher mal eine Aufstellung gebastelt, welche Oscar-Nominierten aus diesem Jahr auf welchen Streaming-Diensten verfügbar sind. Aufgrund der geschlossenen Kinos ist der Anteil an dort verfügbaren Streaming-Titeln in diesem Jahr besonders hoch. Vielleicht ist ja für den einen oder anderen was Interessantes dabei Bei Fehlern bitte melden.
Netflix:
- Mank (u. a. Film, Regie, Hauptdarsteller, Nebendarstellerin)
- The Trail of the Chicago 7 (u. a. Film, Nebendarsteller, Originaldrehbuch)
- Ma Rainey’s Black Bottom (u. a. Hauptdarsteller, Hauptdarstellerin, Szenenbild)
- Neues aus der Welt (Kamera, Szenenbild, Filmmusik, Ton)
- Hillbilly Elegy (Nebendarstellerin, Make-up)
- Pieces of a Woman (Haupdarstellerin)
- Der weiße Tiger (adaptiertes Drehbuch)
- The Midnight Sky (visuelle Effekte)
- Da 5 Bloods (Filmmusik)
- Du hast das Leben vor dir (Filmsong)
- Eurovision Song Contest – The Story of Fire Saga (Filmsong)
- Die bunte Seite des Mondes (Animationsfilm)
- Crip Camp (Dokumentarfilm)
- Mein Lehrer, der Krake (Dokumentarfilm)
- If Anything Happens I Love You (animierter Kurzfilm)
- A Love Song for Latasha (Dokumentar-Kurzfilm)
Amazon Prime:
- Sound of Metal (u. a. Bester Film, Hauptdarsteller, Nebendarsteller)
- One Night in Miami (Nebendarsteller, adaptiertes Drehbuch, Filmsong)
- Borat Anschluss Moviefilm (Nebendarsteller, adaptiertes Drehbuch)
- Pinocchio (Kostümdesign, Make-up)
- Shaun das Schaf - Der Film: UFO-Alarm (Animationsfilm)
- Time (Dokumentarfilm)
Disney+:
- Soul (Filmmusik, Animationsfilm, Ton)
- Mulan (Kostümdesign, visuelle Effekte)
- Der einzig wahre Ivan (visuelle Effekte)
- Onward – Keine halben Sachen (Animationsfilm)
- Burrow (animierter Kurzfilm)
Apple TV+:
- Greyhound – Schlacht im Atlantik (Ton)
- Wolfwalkers (Animationsfilm)
Sky:
- Judas and the Black Messiah (Zeitpunkt noch unbekannt) (u. a. Film, Nebendarstellerin, Originaldrehbuch)
- Tenet (ab April) (visuelle Effekte, Szenenbild)
- Emma (Kostümdesign, Make-up)
Hulu (nur US):
- Nomadland (u. a. Film, Regie, Hauptdarstellerin, adaptiertes Drehbuch)
- The United States vs. Billie Holiday (Hauptdarstellerin)
Sonstige (kostenlos):
- Feeling Through (Kurzfilm)
- Kollektiv – Korruption tötet (internationaler Film, Dokumentarfilm)
- Colette (Dokumentar-Kurzfilm)
- A Concerto Is a Conversion (Dokumentar-Kurzfilm)
- Do Not Split (Dokumentar-Kurzfilm)
Noch nirgendwo zum Gratis-Streaming verfügbar:
- The Father (u. a. Film, Hauptdarsteller, Nebendarstellerin, adaptiertes Drehbuch)
- Minari – Wo wir Wurzeln schlagen (u. a. Film, Regie, Hauptdarsteller, Nebendarstellerin)
- Promising Young Woman (u. a. Film, Regie, Hauptdarstellerin, Originaldrehbuch)
- Der Rausch (Regie, internationaler Film)
- Better Days (internationaler Film)
- The Man Who Sold His Skin (internationaler Film)
- Quo Vadis, Aida? (internationaler Film)
- Genius Loci (animierter Kurzfilm)
- Yes-People (animierter Kurzfilm)
- Opera (animierter Kurzfilm)
- The Letter Room (Kurzfilm)
- The Present (Kurzfilm)
- Two Distant Strangers (Kurzfilm)
- White Eye (Kurzfilm)
- Der Maulwurf – Detektiv im Altenheim (Dokumentarfilm)
- Hunger Ward (Dokumentar-Kurzfilm)
Wobei Mank und Ma Rainey's sich nicht gerade als Sieger gefühlt haben dürften, bei den relativ unbedeutenden Nebenkategorien.
Auf die kann ich gut verzichten.NeonGolden hat geschrieben: ↑Di 27. Apr 2021, 16:14Sieht nicht so aus. Wenn du dich allerdings aus Kanada bei Disney+ einloggst, bekommst du sogar die deutsche Tonspur.
Wird denke ich hier auch irgendwann auf D+ auftauchen.Wishkah hat geschrieben: ↑Di 27. Apr 2021, 17:13Auf die kann ich gut verzichten.NeonGolden hat geschrieben: ↑Di 27. Apr 2021, 16:14Sieht nicht so aus. Wenn du dich allerdings aus Kanada bei Disney+ einloggst, bekommst du sogar die deutsche Tonspur.
Schade, aber danke! Dann muss ich wohl abwarten.
Jein.
The HFPA for years has been the target of criticism for any number of things, including but not limited to
Being a sort of black box of an association with not really clear guidance as to who is a member, who gets to be invited to join, or why their opinion matters in the first place (several of them write less than four articles per year about the entertainment industry IIRC).
A lack of diversity when it comes to membership (despite being a "foreign" press association, it's largely confined to old white guys), which ties into that black-box-ness mentioned above.
Essentially running the Globes with that same spirit of black-box-ness, where awards/nominations largely get handed out to whoever the HFPA thinks will draw attention (see: Johnny Depp getting a nomination for The Tourist, a film widely despised).
This whole thing kind of exploded earlier this year with the LA Times running a massive expose on:
The HFPA's status as a tax-exempt organization despite paying its members excessive amounts of money for their "services";
Allegations of sexual abuse and harassment from various HFPA members;
Revelations that many members are not in fact journalists at all, are not residents of the countries they claim to represent, and that many substantial foreign journalists have been denied membership;
and perhaps most substantially, allegations that the HFPA is essentially an influence-exchanging organization. Because the membership is so small (less than 100 members), they're seen as much easier to sway than the much-larger bodies of the Academies of film and television; several allegations were made of awards essentially being "bought" by gifting lavish exotic vacations, set visits, expensive material gifts, and so on.
This last bit is a major problem due to the way in which the economics of awards season has changed so dramatically in the past ten years. Because Hollywood has essentially bifurcated into two camps (big blockbusters that make bananas money vs. tiny indies that win awards), awards season has become essential for tiny movies to make any money and recoup their investment costs--you see this every year with movies everyone assumes were made for awards season that don't get nominated and then die, like the Mother Theresa biopic a few years back. But if one of the major awards that can drive box office for these art movies very few people see can essentially be purchased...it could very well mean that eventually awards season just becomes another avenue by which major distributors and their arthouse wings (or even just some weirdo rich guy who's willing to sink millions on a passion project) control the market, rather than "real art" still managing to break through. And that's not even mentioning that even just a nomination for one of the big awards can have major impacts on an actor, director, or technician's career down the line--a GG or Academy Award nomination opens a lot of doors and means a lot more balls in one's court when it comes to contract negotiations, especially for people just breaking into the business. Again, if they can essentially be bought...that could mean everything from lost wages to incredible but risky pictures never getting off the ground because there's not enough oomph or cache behind them.
In short, they’ve been consistently accused of ethical lapses and poor dealings for many years now... including but not limited to: giving preferential treatment to works that throw them parties and pay them off (ie “Emily in Paris” had like 40 of the members and their wives spend a vacation in Paris, which I’m sure had nothing to do with its nomination), not being inclusive at all (I don’t think any of the members are black, or very very few?), acting more like a cartel than a press association, and hiding these indiscretions via a very shadowy membership.
Feel free to correct or add, these are just broad strokes.
This goes along with the bribery: but it’s also well-known and not particularly hidden that they give awards to the most famous stars, and especially those that give them attention.
Details here: https://www.latimes.com/entertainment-a ... ?_amp=true
Übler Laden, puh. Werde versuchen, die hier nicht mehr zu nennen.[Brendan] Fraser alleged in 2018 that he was sexually assaulted by Philip Berk, the president of the Hollywood Foreign Press Association, at a luncheon in the summer of 2003. The assault, his subsequent divorce, and the death of his mother, launched Fraser into a depression that, combined with his health issues and a backlash within the industry over speaking out against Berk, he believes caused his career to decline.